Elektrocoating er en prosess der elektrisk ladede partikler avsettes fra en vannsuspensjon for å belegge en ledende del.
Under elektro-beleggingsprosessen påføres maling på objektet med en viss filmtykkelse. Denne reguleres av mengden spenning som påføres.
Avsetningen er selvbegrensende og bremser etterhvert som det påførte belegget elektrisk isolerer delen.
Beleggets-faste stoffer avsettes til å begynne med i områdene nærmest motelektroden. Ettersom disse områdene
blir isolert til strøm, blir faste stoffer tvunget inn i mer forsenkede blanke metallområder for å gi fullstendig
dekning.
E- Paint benyttes av bilprodusenter og mange overflatebehandlede produkter bl.a. pga økonomi og milløvennlighet.
På slutten av 1950-tallet ble E-Coating utviklet for å forbedre korrosjonsmotstanden i bildeler. I dag bruker nesten alle bilprodusenter denne prosessen til å belegge bilkomponenter over hele verden.
I katodisk maling brukes anodeceller for å påføre en likestrøm til malingsbadet. Dette lar de positivt ladede malingpartiklene bli tiltrukket av katoden, eller objektet som blir malt.
Anodecellene fjerner også overflødig syre i malingsbadet, for å opprettholde malingskjemien og pH.
UF Membranene er i stand til å gjenvinne maling-faststoffer og gi en ren skylleløsning for lukkede kretser

Vi har lang erfaring med spiralmemembraner for bruk i ultrafiltrering. Vi kan tilby membranprodukter for Elektrocoating – E-Coating. Spiral -UF-membraner med høy standard. Membraner som dekker nær sagt hele E-Coat spekteret og som er egnet for ethvert katodisk/anodisk malingsbad.
Vi leverer nøytrale og positivt ladede PVDF-membraner, som kan garantere optimal ytelse for de fleste malingsprosesse, samt membranhus
Elementer leveres i størrelser 2540/4040/5640/7640/8040 UF-membraner som erstatter Koch, Nanostone (Sepro), Synder, Parker, Microdyn Nadir (Mann+Hummel) …Med svært gode eller bedre resultater.